פרינט איכותי - טיפים להדפסה דיגיטלית

דפוס דיגיטלי זו שיטת הדפסה חדשנית, אין עיסוק כלל בהכנה מוקדמת.

מכונות הדפוס המקצועיות הקיימות בשימוש בבתי הדפוס מקבלות שדר אלקטרוני מהמחשב ומדפיסות ישירות על גבי המשטח אותו בחרתם.

בד”כ הבחירה הבסיסית היא כמובן נייר, אך הדפוס הדיגיטלי פותח בפניכם אפשרויות רבות להדפסה נוחה ומהירה על חומרים כגון זכוכית או פרספקט או אם אתם צריכים הדפסה על ביגוד מקצועי.

הדפסה זו הינה יעילה וחסכונית יותר כאשר ברצונכם להדפיס מספר מועט של פריטים, במיוחד אם ברצנוכם לעשות מיתוג אישי למוצר הסופי, כמו לדוגמה תעודות לסיום קורס עם שמות המשתתפים

אחד היתרונות בפרינט שנעשה בשיטה הדיגטלית הוא שדפוס דיגיטלי מאפשר שינויים בהדפסה בזמן אמת, כמו כן ישנה אפשרות להתאמת מוצרי הדפוס במיתוג אישי וקיימת גמישות רבה בהתאמת המוצר ללקוח גם בזמן ההדפסה. 

אם אתם צריכים את החומר המודפס כאן ועכשיו, אתם צריכים לבחור בדפוס הדיגיטלי. בדפוס הדיגיטלי הכל קורה מהר, מזינים במחשב, ושולחים לדפוס.

פרינט דיגיטלי – עצות וטיפים 

1 .הדפסה דיגיטלית מיועדת לכמויות קטנות – אם צריך להדפיס דף לוגו או מעטפות למשל, מדפיסים בשיטת פרוצס. בשיטה הזו ישנה הפרדת צבעים כשכל צבע מקבל גלופה משלו וכל גלופה עולה כסף. לכן כדאי מראש, כשמעצבים לוגו למשל, לקחת בחשבון שיהיה בנוי מצבע אחד או שניים, או להכין גרסה של הלוגו בצבע אחד,שחור.

2. השבחת נייר – הרבה פעמים ישאלו אתכם בדפוס אם אתם מעוניינים בלמינציה מט או מבריק, אלה השבחות הנייר הנפוצות. מדובר במעיין שכבת ניילון שאוטמת את הכרטיס, היא הופכת אותו לעמיד יותר בפני קריעה ורטיבות וגם נותנת לו עובי וקשיחות. ההמלצה שלי: אל תוותרו עליה! גם אם זה יעלה עוד כמה שקלים, התחושה ביד ובעין של כרטיס עם או בלי למינציה היא אחרת לגמרי.

3. בדיקה מקדימה – כל גרפיקאי מקצועי יודע שלמרות שיש לו ניסיון עשיר והוא מכיר את העבודה, הוא עדיין בודק את איכות התוצאה טרם השליחה להדפסה, כאשר הדרך הפשוטה והזולה ביותר היא להדפיס בשחור לבן, ולו בכדי לוודא שאין פספוסים, טעות בגדלים, “בריחה” מהמיקום הרצוי וכדומה. פה נציין שטיפ זה במיוחד חשוב כשההדפסה מיועדת לכמות גדולה או כשהנייר נחשב יקר.

4. שמירת שוליים – תמיד חשוב לקחת בחשבון שקיימים שוליים. מה זה אומר? ובכן אם מעוניינים להדפיס דף A4 כולל מסגרת, מוטב להדפיס על נייר גדול יותר, ותמיד חשוב להכין מראש סימני חיתוך וכמובן שהכרחי לוודא שקיימים שוליים חיצוניים ופנימיים, כך שאם לצורך הדוגמה מכינים כרטיס ביקור ומבקשים לתחום אותו במסגרת (או לכתוב בסמוך לקצה), יש להשאיר כ4 מ”מ רווח, כך שבעת החיתוך לא ייווצרו טעויות – אותיות או מסגרות חתוכות.

5. המרת קבצים – עומדים לקראת הדפסה דיגיטלית של צילומים או ציורים (כאלו שדורשים נאמנות למקור)? בין היתר חשוב לשמור על הצבעים המקוריים, ולו באמצעות המרת קבצים מקצועית.

 לסיכום: סגירת קובץ לדפוס דורשת הקפדה יתרה, וככול שאיכות התוצאה יותר חשובה, כך נדרשת יותר השקעה ומחשבה מקדימה, לצד ניסיון ובקיאות בתוכנות השונות. 

חסר לכם ידע וניסיון? פנו לחברת הפקות דפוס מקצועית שמעניקה שירותי הכנה לדפוס וליווי צמוד לאורך כל הדרך

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ