תכנון נכון של הפקות דפוס איכותי

הרבה דיו עבר במכונות הדפוס, מרגע המצאתו, בגלגולו המודרני לפני קרוב ל-600 ועד היום. דפוס הוא עולם מרתק המקפל בתוכו לא מעט ידע מקצועי. למי שאינו בקיא בתחום הוא עלול להיות מעט מבלבל. מה צריך לדעת לפני שמבצעים הפקות דפוס ?

הפקות דפוס רבות לא מספקות תוצרים ברמה גבוהה וגורמות נזק רב לבעל העסק, על ידי בזבוז  של משאבים, זמן וכסף 

כאשר לקוח מגיע לבית הדפוס הוא נשאל מספר שאלות סטנדרטיות על מנת שאפשר יהיה לתכנן את העבודה ולתמחר אותה כראוי.  חשוב לבוא מוכנים ולקבל החלטות חשובות הנוגעות להדפסה.

מה צריך לדעת לפני הפקות דפוס?

תכנון תקציב – בסופו של דבר הכל עומד על התקציב הכולל שיש להדפסה. לאחר שהגדרנו מה אנו צריכים באמת מתחילים לתמחר את העלות הריאלית של ההדפסה. כמו בכל דבר יש את רמת הבסיס ורמה משודרגת. לדוגמה הדפסת ספר בכריכה רכה ופשוטה יהיה זול לאין ערוך מספר בכריכת עור קשה עם השבחות דפוס כגון: לכה סלקטיבית UV,הטבעה עיוורת,אפקט נצנצים,שטנצים וכדומה. 

כשהתקציב נמוך ומוגבל מומלץ להדפיס רק מה שנצרך לשם שימוש במוצר ללא קישוטים והשבחות. כמובן שיש לכלול בתקציב גם עליות נוספות כגון אריזה,שינוע ועבודות נוספות המלוות את התהליך.

זמני הדפסה -פרט חשוב מאוד! חשוב מאוד לתכנן את לוח הזמנים לביצוע ולא לדחוק בתהליך שלא לצורך. לכל עבודת דפוס ושיטת הדפסה יש את משך הזמן שלה.  באופן כללי, דפוס אופסט לוקח יותר זמן מדפוס דיגיטלי והדפסת משי על מוצרים לוקחת אפילו עוד יותר זמן. שילוב של שיטות עבודות הדפסה מורכבת עם השבחות תיקח זמן רב יחסית מהפקה פשוטה. לדוגמה: כרטיסי ביקור אפשר לעשות תוך 10 דקות, הדפסת חוברת תוך כמה שעות.

איך ניתן להוזיל עלויות? – פשוט מאוד! יש לדעת בדיוק מהי כמות ההדפסה הדרושה (ככל שהכמות גדלה כך מחיר ליחידה זול יותר) ולהתאים את שיטת ההדפסה ואת הנייר המתאים על מנת לקבל את התוצר הדרוש בעלות הטובה ביותר האפשרית. טעות באחד מהנתונים עלול לגרום להפסד מיותר

תעדוף נכון – לפעמים השאלה שצריכה להישאל היא: מה יש לי יותר זמן או כסף? ניקח לדוגמה: עסק גדול שחייב להפיק 1000 חוברות בעלות 8 עמודים לקראת כנס בהתראה קצרה מאוד. 

הם שלחו לדפוס את הקובץ עם הוראות הדפסה, מלל וגרפיקה ב- 8 בבוקר, הכנס נערך ב-10 וחצי בבוקר! אם החוברות לא יסופקו בכנס, צפויים נזקים כלכליים לעסק ולכן הקצו לטובת ההדפסה סכום גדול מהרגיל. 

במקרה הזה ניתן יהיה להשתמש בשיטת דפוס דיגיטלית ולסיים את העבודה בתוך שעתיים בלבד! לעומת זאת, עסק קטן עם תקציב נמוך יהיה מוכן לחכות 5 שעות ולהדפיס בשיטת אופסט ולו כדי לחסוך כסף רב ולשלם פחות.

שינוע והובלת התוצרים: מאוד חשוב להקפיד על הובלה נכונה ובטוחה של המוצרים ולא להפקיד את ביצוע הובלת התוצרים, לחסדי מובילים לא מקצועיים בעלי ציוד לא מתאים, שהרי מה שווים מוצרי דפוס שמגיעים ללקוח מעוכים או קרועים ולא פחות גרוע באיחור רב, עקב תקלות שונות ומשונות.

מכוון שלא כולם יודעים כיצד להתמודד עם כל השאלות ולא תמיד יודעים לבחור נכון  עדיף תמיד להתייעץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, בטח אם צריכים הפקות דפוס מורכבות שעלולות במקרה של טעות קטנה של חוסר ניסיון להפוך לבזבוז מיותר של כספים ועוגמת נפש לא קטנה

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ