דפוס איכותי וציוד דפוס מתקדם

לא כולם יודעים אבל ממציא מכונת הדפוס היה הגרמני יוהאן גוטנברג וזה קרה בשנת 1440 

מכונת דפוס היא בעצם מכשיר (מכני ) היוצרת לחץ  בין  2 גורמים: לוח הדפסה ומשטח צבוע, הלחץ מופעל על חומרי גלם שונים כגון:  שקית פלסטיק, נייר, חולצה, וכדומה, דבר היוצר את ההדפסה בפועל

כיום רוב החומר המודפס בעולם המערבי מבוצע במכונות דפוס דיגיטליות מתקדמות, למעשה כיום ניתן להדפיס על כל חומר גלם, ועל כל מוצר, החל בזכוכית, וכלה בעץ, אלומיניום, ברזל וכמובן נייר.

ציוד בסיסי שיוצר דפוס איכותי

 אז מהו הציוד שאמור להיות בבתי דפוס? איזה סוגי מכונות וציוד עזר מייצרים דפוס איכותי ב-2021?

הנה טעימה קטנה של ציוד בסיסי לבית דפוס.

מכונת דפוס בשיטת אופסט 

מכונות אופסט מסוגלות להדפיס על כל סוגי הנייר, החל מנייר דק ועד לנייר עבה מאוד, להדפסה על ניירות במגוון גדלים, שמינית גיליון, רבע גיליון, חצי גיליון ועד לגיליון שלם.

דפוס אופסט מיועד להדפסה של כמויות גדולות, בדרך כלל למינימום של אלף עותקים ועד מאות אלפי עותקים, בזמן קצר ביותר ובעלויות ההדפסה הנמוכות ביותר.

מכונת חיתוך – גליוטינות

גליוטינות מתחלקות גם לפי הטכנולוגיה שלהן. חלק מהגליוטינות הקטנות יותר הן בעלות מערכת חיתוך ו- Press ידני, חלקן בעלות מערכת חיתוך חשמלי ופרס ידני. 

גליוטינות מצוידות במערכת הידראולית ליצירת Press חזק וחיתוך מהיר וחזק

מכונה למריחת בדבק חם או קר

הדבקה נועדה בדרך כלל לביצוע כריכה רכה לספרים או הדפסת חוברות בעלי מספר רב של עמודים. דבק חם נמרח בשדרות החוברת והמעטפת (הכריכה החיצונית) הרכה מודבקת מעל. מכונה  כזאת היא פתרון מעולה לביצוע מריחת דבק קר או חם – מתאימה לביצוע עבודות הדבקת דבק קר כגון דבק פלסטי, או לבצע מריחת דבק חם כגון דבק עצמות.  

חשוב לדעת: לא כל אחד בקיא בסוגי המכונות והציוד ולכן גם אם נראה שבית הדפוס מחזיק בציוד מתאים לביצוע הפקות דפוס איכותי ,מומלץ מאוד להתיעץ עם איש מקצוע להתאמת בית הדפוס המתאים עם הציוד הנדרש

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ