הדפסת חוברות מה צריך לדעת לפני?

ניתן להדפיס חוברות במגוון שיטות ודרכים, כולל גם דרך בתי דפוס מתקדמים. לפני שמתחילים בהדפסה חשוב  לבחור בחומרי גלם איכותיים כגון דיו ונייר וכדומה. איכות החומרים תשפיע באופן ישיר ואוטומטי על איכות מוצרי הדפוס  ועל רמת הגימור בסוף התהליך.

אם מקפידים לבצע את  את כל המשלבים כמו שצריך אין סיבה שלא תצא חוברת יפהפייה, מעוצבת ואיכותית. כזאת שגם תישמר לאורך השנים.  

אבל רגע לפני שמדפיסים חוברות, צריך גם לדעת כיצד להכין אותן בצורה מקצועית לקראת ההדפסה. הכנה של חוברות לפני הדפסה כוללת בין היתר  עריכה לשונית עימוד והגהה של כל המלל. בדרך כלל, במהלך הכנת החוברת להדפסה, מומחי הדפוס יבדקו ויעברו עליה על מנת  לנסות ולגלות שגיאות כאלו ואחרות.

אם לאחר בדיקה לא יתגלו טעויות בשלב של טרום הדפסה, הקבצים יישלחו למחשב של בית הדפוס בעל מנת להתחיל את תהליך הדפסת חוברת מקצועית. 

אחת השאלות שצריך לשאול לפני הדפסת חוברות היא האם החוברת המודפסת תקבל את צורתה הסופית בצבעים או בצבעי שחור לבן? האם מעוניינים להדפיס חוברת בעלת כריכה קשה, כריכה קלה  הבלטות וכדומה.

 

איזה דיו מומלץ להדפסת חוברות?

מבחינת סוג הדיו – ישנו כמובן ההבדל הידוע בין הדפסה צבעונית להדפסה בשחור לבן, ישנם גם הבדלים בטכניקת ההדפסה עצמה. ההבדלים בין סוגי הדיו נעוצים בסביבת החומר בו מצוי הצבע.

דיו מבוסס מים – דיו בו הממס העיקרי הוא מים. הצבענים בדיו זה עתידים להיות מסיסים במים (dye), או שאינם מומסים במים (pigment). צבענים שאינם מומסים מבטיחים עמידות גבוהה יותר לאור ולתנאי מזג אוויר (מתאימים לשילוט חוצות).

דיו מבוסס שמן – דיו מפולימר המקשר בין לכה וצבענים. יישומיו של דיו זה מוגבלים ומעטים משתמשים בו בדפוס הדיגיטלי (התעשייתי) רחב הפורמט.

 דיו מבוסס צבענים -המומסים במים יוצר תמיסה יציבה, אך הוא עמיד פחות (מתאימים להדפסות המוצגות במקומות סגורים).

 

סוגי חוברות להדפסה 

כל אחד מדפיס חוברת למטרה שונה : חוברות ממותגות לחברות מסחריות, חוברות מעוצבות כאלבום תמונות, חוברות לימוד לבית ספר או תיכון, עלוני פרסומת ועוד.

לפני ההדפסה יש לחשוב על הסגנון הרצוי לחוברת בה אתם מעוניינים ולהתאים את העיצוב, כדי להגיע מוכנים 

כאשר לקוח פונה לחברת הפקות דפוס על מנת להדפיס חוברות חשוב מאוד שבית הדפוס יידע לאבחן מהי החוברת המתאימה לו.

כפי שעל החוברת להיות ברמה הגבוהה ביותר, כך עליה גם להיות מותאמת לצורכי הלקוח, כדי לא לבזבז תקציב יקר שלא לצורך בין אם מדובר על לקוח פרטי ובין אם מדובר על לקוח עסקי.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ