הדפסת חוברות - על איזה נייר להדפיס?

חוברת היא משהו שכבר נכחד מהעולם כך חושבים רבים אך אין ספק שזו טעות. לא מעט אנשים ועסקים עדיין משתמשים בחוברות ולא רק ללימודים. הגדרה של חוברת היא בעצם, כלל החומרים המודפסים ונאגדים יחד למעין ספר, אך כמובן הם לא יכולים להיכנס להגדרה של ספר גם בגלל העובי וגם בגלל הכריכה הרכה של החוברת שאינם מתאימה בדרך כלל לספרים.

אחת השאלות שחשוב לענות עליהם לפני תהליך הדפסת חוברות היא סוג ועובי הניר. ברור שבחירת סוג ומשקל הנייר תשפיע על מחיר העבודה.

סוגי נייר שכדאי להכיר שמזמינים הדפסת חוברות

יש את הנייר הרגיל, זה שמדפיסים עליו במדפסת הביתית ממנו עשויות בדרך כלל מחברות. נייר זה עונה לשם – “נייר נטול עץ”. מי שמבין בתחום יודע שהוא לא ממש נטול עץ, נייר זה משמש בדרך כלל להדפסת חוברות שונות בצבע אחד, ניירת משרדית, מעטפות ועוד.

בנוסף קיים גם שימוש בנייר כרומו. זהו נייר איכותי יותר מאשר נטול העץ, והוא מיועד לרוב להדפסות בצבע מלא . נייר הכרומו עובר ליטוש מיוחד שמעניק לו את הברק והוא משוח בחומר הקרוי “קאולין”. 

הצבע שיתקבל על גבי הנייר הזה יהיה “חי” יותר ומדויק יותר כך שנוכל לראות בו גוונים ותתי גוונים. ישנם סוגים שונים של ניירות כרומו. שני הבסיסיים הם נייר כרומו המבריק ונייר כרומו מט. את בחירת הנייר נעשה לפי אופי העבודה הנדרשת.

ישנו גם נייר עיתון. זהו נייר פחות איכותי משאר הניירות ומטבע הדברים הוא גם זול יותר. אתם בוודאי מכירים אותו טוב יותר משאר סוגי הניירות. ישנו גם נייר ממוחזר שדומה באופיו לנייר נטול עץ ומכיל מרקמים שונים בהתאם לסוג החומר ממנו מוחזר.

האם כל עובי מתאים להדפסת חוברות?

לאחר שהתקבלה ההחלטה על איזה סוג נייר להדפיס, צריכים לחשוב גם על  עובי הנייר.

לכל נייר יש כמה עוביים שונים, המשפיעים על כמה תחומים. עובי הנייר נמדד בגרמים, שזהו משקל הנייר למטר מרובע. 

נייר של 90 גר’ יהיה דק מעוביו של נייר במשקל 135 גר’. שניהם יהיו דקים משמעותית מנייר במשקל 300 גר’. לעובי הנייר יש השלכות על עמידות חומר ההדפסה. על איכות הצבע הנספג ועוד.

אם הנייר דק מדי ייתכן ובצד אחד ישתקף חלק ממה שמודפס על הצד השני השני.

 לעובי הנייר יש השלכה גם על אופן הקיפול של הנייר – אם הנייר עבה מידי הוא “ישבר” בעת הקיפול ותתקבל תוצאה מכוערת וכלל לא מרשימה. 

יש דרכים לפתור את זה אבל בראש ובראשונה יש לבחור נייר בעובי המתאים למטרת הדפסת חוברות.

כמו בכל תחום חשוב ביותר לדבר עם איש מקצוע בתחום על מנת להגיע לתוצר איכותי ללא תקלות

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ