הדפסת ספרים בכריכה רכה או קשה?

 לא מעט אנשים שאינם בקיאים בתחום הדפסת ספרים, עלולים להתבלבל מרוב מושגים ובעיקר בתחום הכריכות שואלים אותם מה תעדיפו, הדפסת ספרים עם  גימורים, תפירות והדבקות?

הדפסת ספרים היא אכן נושא מורכב בעל דקויות רבות, אך הבנה טובה של האלמנטים העיקריים תוביל לתוצאה מצוינת. הכריכה היא אלמנט משמעותי במיוחד בהדפסת ספרים.

באופן כללי  ישנן שני סוגים של כריכות: כריכה קשה וכריכה רכה. 

כריכה רכה היא בדרך כלל מעט קשיחה יותר מדפי הספר עצמם ומאפשרת להגן על הספר אך מספקת מראה קליל יותר. 

כריכה רכה כמובן זולה יותר מכריכה קשה אך באמצעים כמו הבלטה, הטבעות שונות או שוליים מתקפלים, ניתן ליצור לה מראה מקצועי ויוקרתי. כריכה קשה עושה שימוש בקרטון מצופה נייר כרומו, דבר המספק לספר מראה יוקרתי במיוחד וכן שומר עליו בצורה טובה יותר מכריכה רכה. 

 אם מעדיפים להדפיס ספר בעל כריכה קשה, ניתן לבחור גם בסוגים שונים של השבחות כמו ציפוי בד או עור וכן להשתמש בהבלטות והטבעות הנותנות לספר נראות מפוארת ומרשימה.

יתרונות וחסרונות בסוגי כריכות 

 לא פעם התקציב להדפסה מוגבל ולכן המחיר פה משחק תפקיד. היתרונות המשמעותיים בשימוש בכריכה רכה לספר הינם הזמינות והמחיר הנמוך (יחסית) בהשוואה לסוגי כריכה אחרים. 

 אם צריך לבצע את ההדפסה במהירות או בבית דפוס מסוים, הזמינות היא יתרון ממשי כי מכונות לביצוע כריכה רכה זמינות ונפוצות יותר וניתנות לתפעול וכיוונון מהיר  בהשוואה למכונות המבצעות כריכה קשה.

 ויש גם חסרון. הבולט ביותר בשימוש בספרים בעלי כריכה רכה, הוא הבלאי המהיר שלה לעומת הכריכה הקשה.

למי שיש תקציב גדול יותר, ומעוניין בתוצר מרשים ואיכותי, מומלץ להדפיס ספר בעל כריכה קשה. הכריכה נותנת למוצר עמידות והגנה בפני רטיבות, קיפולים וקימוטים. 

יש לקחת בחשבון את  משך הפקת הכריכה שהיא  ארוכה יותר ביחס לשאר סוגי הכריכות. 

 יש לזכור שכריכת הספר היא חלון הראווה שלו, הכריכה בסופו של דבר היא מה שמושך את העין. כריכה מעוצבת באופן מושך ומעניין, בעלת אלמנטים עיצוביים המדגישים את תוכן הספר תעלה את הסיכויים למכירות טובות.

מומלץ כמובן להתייעץ עם גורם מקצועי שמבין בדפוס לפני ההדפסה, על מנת לבחור את הכריכה הנכונה לספר שלך.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ