הדפסת ספרים האם זה מורכב?

שאלה טובה! זה לא מורכב למי שיש בזה ניסיון וזה התחום שלו…

 חשוב לזכור! הדפסת ספרים היא תהליך חשוב שיש לבצע באופן מקצועי ומחושב. 

כאשר אתם מדפיסים ספרים ללא חברת הפקות דפוס מקצועית, עליכם להחליט מספר החלטות חשובות ומשמעותיות שישפיעו על תהליך הדפסת הספר:

צבע הדפוס והעיצוב: עליכם להחליט האם אתם מעוניינים בהדפסה צבעונית, או בהדפסה שחור לבן. עניין זה ישפיע באופן משמעותי על הרושם שהספר ייצור ועל המחיר של הדפסתו.

מספר העמודים: עליכם להחליט מהו מספר העמודים שיכיל הספר. מספר העמודים ישפיע על מחיר הדפסת הספר.

מספר העותקים: בנוסף, יש להחליט מהו מספר העותקים בו אתם מעוניינים. החליטו על מספר העותקים על פי הביקוש לספר והקפידו לא להוציא יותר מדי ספרים מיותרים או להוציא פחות עותקים מהדרוש.

השבחות דפוס: עליכם להחליט אילו השבחות דפוס אתם מעוניינים לשלב בספר שלכם. נפרט על סוגי השבחות הדפוס בהמשך.

סוג הכריכה: אחד מהדברים המשמעותיים ביותר שיש להחליט לגביו כאשר מדפיסים ספר הוא סוג הכריכה. סוג הכריכה ישפיע על מחיר הדפסת הספר ועל הרושם הראשוני שהספר ייצור. נפרט על סוגי הכריכות בהמשך.

גודל הספר: עליכם לקבוע מהו גודל הספר הרצוי. מומלץ להתייעץ בעניין זה יחד עם מפיק הדפוס איתו תעבדו.

הדפסת ספרים תהליך מסובך? 

כשמדברים על הדפסת ספרים מאפס, מדברים על שיטות שונות של דפוס ודרכים שונות להדפיס ספרים. ישנם חומרי גלם שונים שבהם ניתן להשתמש, שיטות הדפסה בעלויות משתנות, סוגי כריכות ועוד. בשורה התחתונה, קודם כל יהיה חשוב לבדוק איזה סוג של ספר יש ברצונו של הלקוח להדפיס.

לאחר שמוודאים איזה סוג של ספר יש ברצונו של הלקוח להדפיס, יהיה קל יותר לעמוד על סוג ההדפסה שתשרת את הספר באופן הכי מדויק. ושימו לב, לא אמרנו שצריך לבחור שיטת הדפסה שתשרת את הלקוח. מומחי הדפסות ספרים תמיד יגידו לכם דבר אחד – הדפסת ספר צריכה להיות ראויה לספר, היא צריכה לתאום אותו. ברגע שיש הלימה מוצלחת בין שיטת ההדפסה לספר עצמו, הוא ירשים יותר ויספק את האפקט הרצוי על ידי הלקוח. 

כותבי הספרים לא תמיד מודעים לשיטות ההדפסה השונות שקיימות בימינו. מאחר שזה ככה, לפעמים כותב הספר עשוי יהיה להתעקש על שיטת הדפסה מסוימת, וזאת למרות שהשיטה הנבחרת לא משרתת נכון את הספר.

על מנת להימנע מתקלות חשוב לבחור חברת הפקות דפוס מקצועית שתוכל לתת לך שקט נפשי ותחסוך לך זמן וכסף

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ