הדפסת ספרים האם זה מורכב?

הדפסת ספרים אינה פעולה של מה בכך והיא מיועדת לחברת הפקות דפוס מקצועית , וזאת, מכיוון שהיא כוללת הרבה מאוד פרטים חשובים שיש לשים לב אליהם. אם זה העימוד, הפונט, סוג הנייר ואפילו גודל הדף. על כן, חשוב מאוד לבחור במקצוענים שיעשו עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר, הם יעזרו באמצעות הידע המקצועי שלהם ואף ישתמשו במכונות האיכותיות ביותר ויוציאו עבורכם את הטוב ביותר, בוודאות. כך שתוכלו להיות בטוחים שהספר שלכם יהיה רב מכר.

רבים חושבים שתחום הדפסת ספרים הוא תחום פשוט שאין כמעט מה להסתבך וזאת טעות. לפניכם רק כמה נקודות קטנות שיש לדעת בטרם מחליטים על הדפסת ספרים בבית דפוס מקצועי

הדפסת ספרים – לא מה שחשבת

הנה כמה נקודות שכל מדפיס ספרים צריך לדעת היטב לפני ההדפסה:

גודל הספר – בחירה של גודל הספר צריכה לקחת בחשבון גם את הנוחות של התוצאה הסופית. ספר בעל עמודים קטנים אולי נוח יותר להחזקה מספר בעל עמודים גדולים, אך אם הדבר מתבטא בהגדלה משמעותית של עובי הספר, אולי עדיף לשאוף לאיזון אחר בין השניים. אם תהליך העיבוד של הטקסט לספר מורכב עבורכם, ניתן לבצע אותו בעזרת מעצבים ומביאים לדפוס שונים. 

סוג הדף– בחירת סוג הנייר הוא משמעותי מאוד עבור חווית הקריאה והנוחות של הספר. דפים מסוגים שונים קולטים את הדיו בצורה שונה ולכן גורמים לטקסט להיראות אחרת. לפני ההדפסה ניתן לבקש הדפסה של מספר דוגמאות על דפים שונים על מנת לראות מה יספק את המראה הסופי הנדרש. 

עובי הדף – דפים דקים נוטים לאפשר לטקסט להשתקף מהצד השני של הדף ובכך עשויים להקשות מאוד על חווית הקריאה. מנגד, דפים כבדים עלולים להפוך את התוצאה הסופית לכבד במיוחד ואת הספר לפחות נוח. כמובן שישנה גם משמעות לסוג הדיו ולבחירה אם להדפיס בצבע או בשחור לבן. הדפסה בצבע תדרוש בדרך כלל דף איכותי יותר כמו דף כרומו אשר יאפשר לצבעים להשתקף בגווניהם המקוריים.

כריכה – כריכה רכה היא בדרך כלל מעט קשיחה יותר מדפי הספר עצמם ומאפשרת להגן על הספר אך מספקת מראה קליל יותר. כריכה רכה כמובן זולה יותר מכריכה קשה אך באמצעים כמו הבלטה, הטבעות שונות או שוליים מתקפלים, ניתן ליצור לה מראה מקצועי ויוקרתי. 

כריכה קשה עושה שימוש בקרטון מצופה נייר כרומו, דבר המספק לספר מראה יוקרתי במיוחד וכן שומר עליו בצורה טובה יותר מכריכה רכה. בכריכה קשה ניתן לבחור גם בסוגים שונים של השבחות כמו ציפוי בד או עור וכן להשתמש בהבלטות והטבעות בצורה יותר מרשימה.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ