הדפסת ספרים וסוגי נייר

 ראשית חשוב לזכור! הדפסת ספרים איננה דבר שמתבצע מהיום למחר, מדובר על עבודה מורכבת אשר דורשת פעולות הכנה שונות לרבות התאמת צבעים, התאמת גיליונות נייר ועוד. עבודת ההדפסה יכולה להימשך כמה ימים או שבועות ועל כן חשוב מאוד לבחור בבית דפוס שיעמוד בלוח הזמנים.

שנית,כדאי מאוד לראות דוגמאות של ספרים מודפסים שבית הדפוס הדפיס בעבר. כדאי מאוד לדפדף בדפי הספר שבית הדפוס הדפיס ולבדוק האם הגופנים ברורים וקריאים וכן האם הגודל מתאים, האם המרווחים בין המילים והשורות אחידים, האם השורות ישרות ועוד. 

וכמובן יש לבחור את סוג הנייר על מנת לבצע הדפסת ספרים באיכות ובגימור גבוהה ולא תמיד זה ברור רבים לא יודעים שאחד המרכיבים החשובים והמשפיעים על תוצאת תוצר ההדפסה הינו בחירת סוג הנייר עליו תתבצע ההדפסה

הדפסת ספרים – איך בוחרים סוג נייר

ישנם סוגי נייר מגוונים ושונים ולכל אחד מהם יתרונות ומטרות שימוש משלו. להלן פירוט של סוגי הנייר הנפוצים והשימושיים ביותר בהפקות דפוס

הנייר הנפוץ ביותר בתור נייר להדפסת ספר הינו נייר נטול עץ. נייר זה מורכב מכ-5% עץ, והשאר זו תערובת של עמילנים וחומרים מקשרים. 

נייר נטול עץ מגיע בדרגות שונות של עובי; מ-60 גרם ומעלה, מ-300 גרם ומעלה הנייר מכונה ‘בריסטול’. נייר נטול עץ מיוצר בעיקר בצבע לבן, אך גם בגוני קרם ובעשרות גוונים וצבעים נוספים, כולל צבעים זרחניים.

שימושו הנפוץ הוא כנייר להדפסת ספרים, חוברות, מחברות, מסמכים, הדפסה ביתית, מודעות לוח ומה לא. נוח לכתיבה גם בעט ידני.

האם מומלץ לבצע הדפסת ספרים על נייר כרומו?

תלוי. אבל קודם כל יש לדעת שנייר כרומו הוא נייר רגיל שעובר תהליך ציפוי בטלק ובלחץ היוצר שכבת איטום הנוטה להיות מבריקה ואטימה לחומרי הדפוס. התוצר מאפשר קבלת איכות הדפסה גבוהה.

נייר כרומו מתחלק לשתי קבוצות :

נייר כרומו מט – נייר כרומו מצופה היוצר שכבה מט

נייר כרומו מבריק – נייר כרומו מצופה היוצר שכבת מעטה בעלת ברק יותר רב מנייר הכרומו מט.

 הוא נמצא בשימוש לפליירים, קטלוגים איכותיים, ספרי תמונות, ספרי מחזור, ספרים בצבע.

חשוב ביותר לפני הדפסת ספרים לברר לגבי סוג הנייר אצל חברה מקצועית בתחום הפקות דפוס

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ