הדפסת ספרים ללא תקלות?

בשנים האחרונות עולם הדפוס בכלל ותחום הדפסת הספרים בפרט התפתח מאוד מבחינה טכנולוגית ועיצובית. כיום, ניתן להדפיס ספרים בקלות ומהירות ולהנות מספרים איכותיים, אסתטיים ומרשימים תמורת סכום נמוך. כמעט כל אחד יכול להדפיס ספרים, בין אם אלו ספרי קודש, ספרי קריאה וחוברות לימוד לילדים. 

אבל יש לשים לב:  ענף הפקות דפוס כמו כל ענף, המגלגל מחזור כספים גדול, עלול להיות מלא בתוצרים יפים – ותוצרים יפים פחות.

כשם שרוב המשפצים מעדיפים לשכור קבלן מקצועי, ואולי גם מבקר בנייה, ולא לחפש חובבנים ללא קבלות, בכוחות עצמם – כך גם בתחום זה. 

הניסיון וההתמצאות במכלול מרכיבי ההדפסה, חשובים עד מאוד בכדי לוודא שהתוצאה אכן תהיה איכותית ולא רק תיראה כזו, או גרוע מכך.

הדפסת ספרים מה כבר יכול להיות?

לא כולם יודעים אך גם בתחום הדפסת ספרים עלולות להתרחש לא מעט תקלות כגון:

עובי שדרה לא תואם למס’ העמודים – דבר זה יגרום לשדרה להיות מתוחה או רפויה – מראה מכוער לכשעצמו, שישפיע גם על חוזק חיבורם של הדפים בשימוש קצר.

כריכה קשה מסוג זול ו/או בעובי לא תקני הכריכה עלולה לעיתים קרובות להתעגל בליין, להיפרד מהפורזץ (נייר הבִּטנה) ובכך ליצור תחושה זולה למחזיק הספר.

תיפורים לא מדויקים – בעיה די נפוצה שגורמת לקושי בפתיחה או לדפים רופפים.

ליין (פס ייצור) לא מדויק– הפס של המכונה אם הוא לא מכוון כראוי עלול לגרום חיבור לא נכון של הדפים, חיבור עקום של הפרוזץ, חיתוך חלקי, קיפול הגיליון פנימה אל תוך הספר ועוד.

 תיאום הגודל – אם תיאום גודל העמוד נעשה ביד לא מקצועית, השוליים עשויים להיות לא אחידים, הטקסט לא במקום וגרוע מכך – עמודים שיודפסו חלקית.

חיתוך לא מדויק – הוא אחד הגורמים לשוליים לא אחידות, לשול לבן אחרי שול אפור, ואף לעיקום של כל הטקסט על הדף.

לסיכום: תקלות עלולות לקרות. אתם בוודאי לא רוצים להתפשר על איכות ההדפסה של הספר שלכם, דבר אשר מהווה שיקול מרכזי בבחירה של בית דפוס, כך שאם אתם הולכים לבחור בשירות של הדפסת ספרים, אתם צריכים לעשות זאת זה בצורה מחושבת ולבחון ברצינות את כל האפשרויות שיש לכם, כך שתוכלו לדעת שאתם הולכים על האפשרות הטובה ביותר בשבילכם.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ