הדפסת ספר בכריכה קשה

כל מי מכיר את תחום הדפסת ספרים יודע שכדאי מאוד להשקיע קצת יותר ולהדפיס ספר בכריכה קשה. כריכה קשה היא תהליך של איגוד הדפים לצורה הסופית של ספר  בעל כריכה קשה הניתנת לשימוש נוח לקריאה

יש לא מעט סוגי כריכות ואילו הכריכה הקשה עשויה מקרטון בעוביים שונים הניתנים לבחירה, בד”כ בין 2 ל-3 מילימטר.

הדפסת ספרים בכריכה קשה נפוצה מאוד בספרים מכל הסוגים. כריכה מסוג כזה משדרת יוקרתיות והיא נחשבת לעמידה מאד – הן מפני קימוטים, הן מפני קיפולים וגם מפני רטיבות.

 לא כולם מדפיסים ספרים בכריכה קשה מכיוון שהיא יקרה יותר בהשוואה לסוגי כריכות אחרות, וזאת עקב עלות תהליך ההפקה וזמן ארוך יותר על מנת להגיע לתוצאה הסופית

ממה מורכבת כריכה קשה של ספר?

הדפסת ספר עם כריכה קשה עושים רק בבית דפוס שיש לו את הציוד המיוחד לכך. כריכה קשה מורכבת ממספר שכבות וכמובן ניתן לשדרג אותה ולהוסיף ציפויים שונים:

 שכבה א’  עשויה מקרטון – עובי קרטון ממוצע לכריכה קשה הוא 2.4 מ”מ בערך. לספרים גדולים וכבדים רצוי להשתמש בעובי גדול יותר  מלבד הערך המוסף באיכות ובאורך החיים  של המוצר  ישביח הדבר את ההטבעה העיוורת.

שכבה ב’ היא בעצם עטיפה לקרטון- לעטיפה זו יש מספר סוגים אפשריים. ניתן להגיד ש לכל אחד יש חסרונות ויתרונות. הנה דוגמאות לכמה מהם:    

 הסוג הראשון עשוי מעור אמיתי או מעור משוחזר. 

משתמשים בעיקר  בספרים בעלי מראה יוקרתי או לחילופין בספרי קודש כגון: סידורים חומשים או במחזורים.

ההטבעה העיוורת המבוצעת על גבי כריכת עור היא איכותית מאוד, הסיבה לכך היא שהחומר רך ולכן מגיב בצורה טובה להטבעה. 

גם בכריכות עור יש צבעים וסוגים שונים. ישנם בתי דפוס הנוהגים להדביק על גבי הכריכה תבליט מוכסף/מוזהב  

הסוג השני  נקרא כריכת גומי – PU – כריכת זו דומה במאפייניה לכריכת אחרת בשם כריכת סקאי. ההבדל הוא שכריכת גומי עשויה בעצם מנייר ולא מעור. אותו נייר משולב עם רכיבי גומי  ופולימר.

 היתרון הגדול של כריכת גומי PU שההטבעה שעל גביה מדויקת הרבה יותר מכריכת סקאי. יתרון נוסף הוא היכולת לרדת לרזולוציה של פחות מ- 1 מ”מ שזה בהחלט יוצא דופן בתחום.

 

 אבל יש בה גם חיסרון אחד בולט והוא: חוסר עמידות!  כלומר בשימוש רציף מה שקורה לציפוי הגומי שהוא נשחק ומתבלה יחסית מהר ובקלות.

מי שחושב על הדפסת ספרים עם כריכה קשה או רכה חשוב קודם ההדפסה להתייעץ עם מומחים בתחום הפקות דפוס על מנת להתאים סוג הכריכה הנכונה עבור הספר.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ