קורונה , הפקות דפוס ומה שביניהם

מה משותף בין משבר הקורונה לבין עולם הדפוס?

זה לא סוד שעולם הדפוס כבר עבר יותר ממשבר אחד. זה התחיל עם התרחבות העולם הדיגיטלי ובכך צמצום של צריכת החומר המודפס, המשיך אם מעבר תקציבי הפרסום למשרדי הדיגיטל ובכך הפך עיתונים רבים ללא רווחיים והחמיר בהתייקרות הנייר, מה שהביא לצמצום פעילות ואף לסגירת הרבה בתי דפוס קטנים.

המצב דומה מאד כעת עם משבר הקורונה כשעסקים רבים לפתע מוצאים את עצמם מול שוקת שבורה ולא יודעים איך להמשיך לתפקד?

אם לקוחות לא יכולים לבא ולרכוש מאיתנו מוצרים, מה עושים?

אין ספק שהקורונה פגעה בכלכלה וברוב העסקים העצמאיים וייקח זמן להתאושש ממנה, אך בכ”ז אין זה אומר שאנחנו לא יכולים לעשות שום דבר בנדון…

מצבי משבר מצריכים מאיתנו חשיבה מחדש וחיפוש אחרי הזדמנויות!

במשבר של עולם הדפוס , עסקים רבים התחילו לחשוב מה ניתן לעשות ואיפה אפשר להרחיב את הפעילות והשירותים שניתנים ללקוח בשביל שהעסק ימשיך להרוויח. התוצאה למרבה הפלא, שעסקים רבים הצליחו אפילו להעלות את גודל המחזור שלהם ע”י נקיטת כמה צעדים:

1.      אמרתם פעם “זה אנחנו לא עושים”? הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש… דווקא ע”י יציאה מאזור הנחות, כניסה לתחום שאתם לא חשבתם להצליח בו, דווקא שם אולי תוכלו למצוא אוצר זהב (כמובן שהתחום החדש צריך להסתדר עם אופי העסק והאג’נדה שלכם).

דוגמא מעולם הדפוס – אנחנו לא חשבנו פעם שנהיה בתחום הדפסה על גבי מוצרים ואז פתחנו את חטיבת גיל גיפט שמתמחה בדיוק בתחום הזה. כך הרחבנו את שירותי ההדפסה שאנחנו מעניקים לעסקים.

2.      דברו עם הלקוחות שלכם! תופתעו לגלות כמה תובנות אפשר לקבל ע”י שיחה טובה עם הלקוח שלכם והבנת הצרכים שלו. תרוויחו גם העמקת הקשר איתו… הרי מי לא אוהב לעזור.

3.     קיום שגרה – במקום להתמקד במה שאין ביכולתנו לשנות, התעסקו במה שאתם יכולים. הקפידו על שעות השינה וסדר יום רגיל, קיימו את הפגישות שתכננתם (בפגישה מקוונת במידת הצורך), ועשו הכל בכדי לקיים שיגרה רגילה ככל הניתן. מעבר לתועלת שבדבר לשימור הפרודוקטיביות שלכם, השגרה תסייע לכם להתמודד עם המצב. זיכרו, סטיטסטית, לחץ ודאגה מסוכנים לא פחות מהקורונה.

4.     התייעלות – חדדו את התוכנית העסקית שלכם, קצצו בהוצאות מיותרות, שפרו את תהליכי הגביה שלכם, העבירו שירותים למיקוד חוץ- כל הפעולות הללו יספקו לכם עסק יציב שיודע להתמודד עם תקופות משבר ואף לצמוח מהם.

5.     שיתוף פעולה- אתם לא היחידים במשבר! ההוצאות חונקות אתכם? אולי זה הזמן להתמזג עם המתחרים? אולי זה הזמן להציע ללקוחות או לספקים שלכם שירותים בברטר? שאלו את עצמכם, איזו תועלת אתם יכולים לתת לשחקנים האחרים בשוק, ואיזו תועלת לא (בהכרח) כספית תוכלו לקבל מהם בחזרה.

6.     קשר רציף עם הלקוחות שלכם – שלחו להם ניוזלטר, וובינר ייעודי, סרטוני הדרכה בתחום ההתמחות שלכם- כל מה שנותן ערך אמיתי ללקוחות שלכם. כל זאת ייזקף לזכותכם ביום שאחרי המשבר.

7.     ערבות הדדית- הכי חשוב, תקופות כאלו הן זמן מעולה להיזכר שאנו כולנו חלק משוק אחד: שגשוג של האחד משפיע על האחר, וכן ההיפך חלילה. זוהי תקופת מבחן לכולנו גם באופן בו אנו מתייחסים לעובדים, ללקוחות ולשותפים העסקיים שלנו.

שיהיה לכולנו בהצלחה!

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ