מושגים בתחום הפקות דפוס

מי לא מכיר את העולם הנסתר של טיפולי רכב, מודיעים לך שצריך לשלם סכומי עתק על טיפולים של חלקי הרכב השונים ותקלות שמעולם לא שמעת. נכנסתם פעם לבית דפוס ורוב המילים היו זרות לכם? ברור! לא כולם בקיאים בעולם המושגים והז’רגון המקצועי של התחום הזה. על מנת להיות הוגנים בתחום הדפוס חשוב להסביר ללקוח מה בדיוק נעשה ולתת לו לקבל החלטה מושכלת 

בדיוק לשם כך מומחי הדפוס של ‘גיל פרינט’ ריכזו עבורכם טעימה קצרה, ממש על קצה המזלג, של המונחים הנפוצים בעולם הדפוס, כלקוחות בית הדפוס, המידע הזה יעזור לכם להנחות את אנשי הדפוס ביעילות וליצור מוצר שמתאים לעם ולאופי העסק שלכם.

מילון מונחים מקוצר בדפוס איכותי

דפוס אופסט ( Offset printing) –  היא שיטת דפוס ותיקה המיועדת להדפסה של סדרות גדולות במיוחד. שיטת הדפוס הזו מבוססת על העיקרון של דחייה הדדית בין מים לשמן. את החומר שאותו רוצים להדפיס מקרינים על פלטות מיוחדות עשויות מאלומיניום. באזורים היותר מוצלים, שבהם צריך להופיע צבע הדיו נתפס, ובאזורים הריקים הדיו נדחק על ידי השמן ואינו נתפס. 

אייריס (Iris) – הדפסת ניסיון שנועדה לצורך ביצוע הגהות צבע לאלמנט המיועד לדפוס. תדפיס אייריס הוא הדפסת סימולציה אחרונה לפני הדפסת המוצר הסופי בדפוס. מטרתה להעריך את הצבעוניות הסופית של העבודה הגרפית וכיצד תראה העבודה המודפסת בתום תהליך ההדפסה

גלופה (Printing Block) – תבנית דפוס בולטת של טקסט בכתב ראי, המשמשת בהדפסה טיפוגרפית.

דפוס משי (Silk screen printing) שיטת דפוס יקרה יחסית, שמאפשרת להדפיס על משטחים מיוחדים כמו פלסטיק, ובד.

גדלי גיליונות נייר – הנייר לדפוס מגיע בגיליונות בגדלים שונים וקבועים 70/100 ס”מ  –  63/95 ס”מ  –  64/90 ס”מ  –  57/89 ס”מ.

בחירת גודל  הגיליון נעשית מתוך שיקולי פיזור עמודי הספר באופן שינצל היטב את מידות הגיליון ללא בזבוז מיותר של נייר ועלויות.

לכה סלקטיבית והבלטה בשיטת UV
בעזרת טכנולוגיה ייחודית זו ניתן ליצור אפקטים של דו ותלת-מימד כולל ציפוי והבלטה של אלמנטים מסויימים מתוך מוצר הדפוס כמו טקסטורה, תמונה או טקסט.
חלק זה מקבל ברק מיוחד ומבליט אותו החוצה מתוך המוצר ומקנה מראה יוקרתי ומיוחד.

פורמט רחב (Large Format ) – המושג ‘פורמט רחב’ מתייחס לרוב להדפסות גדולות במדפסות או פלוטרים מקצועיים המדפיסים לעולם הצילום או עולם הדפוס. 

מדפיסים בפורמט רחב על גבי מדפסות אפסון ברוחב של “44 ( 111.8 ס”מ).

ניתן להדפיס בפורמט זה גם על נייר וכן על בדי קנבס.

עולם הדפוס רחב, בכל שאלה ובעיה הצוות המקצועי של גיל פרינט לשירותך

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ