הדפסת חוברות, באיזה כמות להדפיס?

אין כיום אדם שמדפיס חוברות בבית בכמויות גדולות, למה? כי זה פשוט לא משתלם! בכל בית דפוס ישנן מכונות הדפסה תעשייתיות בנויות ומעוצבות כדי לעמוד בעומס רב. כתוצאה מכך הן יכולות להדפיס כמויות גדולות מאוד של חוברות בזמן קצר ומחיר משתלם יותר מהדפסה פרטית. יתרון זה הופך את ההדפסה בבית הדפוס למשתלמת ביותר, כאשר אנו זקוקים לכמות גדולה של הדפסת חוברות.

לאחר ההחלטה על הזמנה של כמות גדולה של חוברות השאלה היא מהי שיטת ההדפסה המומלצת?

כאמור ישנם שיטות הדפסה רבות וצריך לדעת באיזה שיטה משתלם יותר לפי הכמות המוזמנת.

כמות העותקים של הדפסת חוברות

נניח שאנו יודעים מה גודל עבודת ההדפסה, על איזה נייר להדפיס, בכמה צבעים. עכשיו עלינו לענות על השאלה “כמה עותקים” אנחנו רוצים להדפיס?

אם אתם צריכים להדפיס כמה מאות עותקים, עדיף שתדפיסו בדפוס דיגיטלי אבל אולי דווקא כדאי לכם להדפיס באופסט אלא שבמקרה הזה תשלמו על 1,000 עותקים כי זו הכמות הקטנה ביותר שניתן להדפיס באופסט.

כאשר מדפיסים בדפוס אופסט, נדרשים להפקת לוחות (אותם לוחות אלומיניום עליהם למדנו לעיל). מחיר הלוחות אינו משתנה גם אם תדפיסו 1,000 עותקים או יותר מזה. רק מחיר הנייר וההדפסה משתנים לפי הכמות המודפסת. כך שייתכן שהפער בין הדפסת 350 עותקים להדפסת 1,000 עותקים אינו גדול כל כך ועדיף להדפיס יותר בתשלום מועט יחסית.

מחיר ההדפסה בדפוס דיגיטלי – בו אין מכינים לוחות – מחושב לפי יחידות מודפסות. כאן יש חשיבות רבה לכמות המודפסת. יתכן שבהדפסת 350 יחידות יהיה כבר כדאי להפיק לוחות. הכול כמובן בהתאם לעבודה שאתם מעוניינים להדפיס.

בהדפסות גדולות, של עשרות אלפי עותקים יתכן שעדיף בכלל להדפיס באפשרות פחות מוכרת – רוטציה.

דפוס רוטציה הינה שיטת הדפסה אשר פועלת על ידי תנועת סיבוב אחידה של מכונת הדפוס. היא פועלת כאשר לוח ההדפסה במכונת הדפוס מסתובב ללא הרף ומדפיס את התוכן על גליל נייר ארוך.

זו שיטת הדפסה מהירה, זולה יותר, אך איכות הצבע פחותה ולכן יש לשקול בכובד ראש, להתייעץ עם המומחים בתחום.








אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ