הדפסת חוברות על נייר ?

חוברת היא משהו שכבר נכחד מהעולם כך חושבים רבים אך אין ספק שזו טעות. לא מעט אנשים ועסקים עדיין משתמשים בחוברות ולא רק ללימודים. הגדרה של חוברת היא בעצם, כלל החומרים המודפסים ונאגדים יחד למעין ספר, אך כמובן הם לא יכולים להיכנס להגדרה של ספר גם בגלל העובי וגם בגלל הכריכה הרכה של החוברת שאינם מתאימה בדרך כלל לספרים.

אחת השאלות שחשוב לענות עליהם לפני תהליך הדפסת חוברות היא סוג ועובי הניר. ברור שבחירת סוג ומשקל הנייר תשפיע על מחיר העבודה.

לאחרונה ניכר כי לא מעט עסקים ואנשים פרטיים משתמשים בשירותי דפוס שונים. כיום, יש מבחר סוגי ניירות להדפסה, כמו גם טונרים ייחודיים, כך שניתן להדפיס הדפסות מסוגים שונים באיכות גבוהה. סוגי הנייר נבדלים בכמה אלמנטים: משקל, עובי, תהליכי העיבוד ורכיבי הנייר. סוג הנייר שתבחרו ישפיע על ההדפסה.

מתכננים לבצע הדפסת חוברות  כדאי להכיר את סוגי הניירות האופציונליים.

הדפסת חוברות – איזה נייר לבחור?

משקל ועובי הנייר

לכל נייר יש משקל ועובי, כך למשל תוכלו למצוא ניירות להדפסה במשקל של 80 גר’ (למשל נייר למדפסת הביתית) ואפילו במשקל 240 גר’ או 300 גר’ (כדוגמת בריסטולים וניירות קשיחים). ככל שמשקל הנייר עולה, כך הוא יהיה עבה וקשיח יותר, כך למשל אם אתם מתכננים להזמין ציוד משרדי, העדיפו נייר הדפסה בעובי 80 גר’.

נייר נטול עץ

נייר נטול עץ (נ.ע), הוא סוג נייר שכיח במיוחד, והוא מתאים למגוון רחב של שימושים כמו ספרי לימוד, מחברות לכתיבה, הדפסה ביתית, פנקסים ועוד. סוג נייר זה מכיל 5% עץ ו- 95% רכיבים מקשרים ומשקלו נע בין 60 גר’ ל- 350 גר’. כמו כן, הוא לא מבריק מאחר ואינו מכיל ציפוי הגנה.

נייר כרומו

נייר כרומו הוא נייר נפוץ שמתאים להדפסה צבעונית. הוא עשוי שבבי עץ וניתן לייצר אותו גם מפשתן, כותנה וכו’. כמו כן, עוביו נע בין 80 ג’ ל- 350 גר’. הוא משמש להדפסת הזמנות לאירועים, תמונות, פלאיירים, כרטיסי ביקור ועוד. סוג נייר זה מכיל ציפוי ייחודי, בין אם מדובר בציפוי אורגני או סינטטי (לדוגמא PVC, עמילן וכו’), שתורם להלבנת הנייר ומאפשר לו להיות עמיד וקשיח. נוסף לכך, נייר כרומו יכול להגיע בגימור מט או מבריק בהתאם לצורך.

נייר ממוחזר

ניירות ממוחזרים עשויים משאריות ופסולת של ניירות נטולי עץ. הם מעובדים בשיטה ייחודית שמעניקה להם את המראה והמרקם שלהם. כמו כן, משקלם של ניירות ממוחזרים נע בין 80 גר’ ל- 300 גר’.

נייר פנינה/נייר משי

נייר משי הוא נייר איכותי וייחודי, המכיל גימור מטאלי, נוצץ ומרהיב. בדרך כלל נהוג להשתמש בו להדפסות יוקרתיות (למשל הזמנות). כמו כן, הוא מאופיין במשקל גבוה ביחס לסוגי הנייר האחרים ורמת לובן גבוהה.

נייר עיתון

נייר עיתון הוא בין סוגי הניירות הדקים שקיימים והוא משמש בעיקר עיתונים כמו “ישראל היום”, “ידיעות אחרונות” וכו’. משקלו הנו 40 גר’ – 52 גר’ ובשל היותו דק, הוא לא נחשב לעמיד. כמו כן, נייר עיתון נפוץ בייחוד בשיטות הדפסה ברוטציה.

בריסטול אמריקאי

בריסטול אמריקאי הוא נייר עבה ועמיד, כשאחד מצדיו מבריק יותר מהאחר. הוא נחשב לנייר איכותי והוא שכיח בשימוש בבתי הספר ובעטיפות לספרי לימוד.

לכל סוג נייר יש יתרונות וחסרונות, לכן בטרם ההדפסה, יש לבחור בסוג הנייר האידיאלי ביותר, תוך תשומת לב למשקל הנייר ולגימור שלו.

צוות גיל פרינט הפקות דפוס ישמח לסייע לך בבחירה נכונה של סוג הנייר.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ