אריזות ממותגות - איך לארוז לך?

חשבתם פעם כמה השפעה יש לאריזה על החלטות הקנייה שלכם? או, איך קופסה פשוטה הנושאת את לוגו המותג האהוב עליכם גורמת לכם להרגיש כחלק מהמותג ומוערכים? בחברה  צרכנית של ימינו, שבה מבחר עצום של מוצרים יכול לעיתים קרובות לגרום לבלבול רב, דבר אחד שבאמת שמבדיל מותג הוא האריזה שלו. אריזה ממותגת היא יותר מסתם מעטפת מגן למוצר – היא שגרירה של המותג אותו היא מייצגת, מעבירה את ערכיו, סיפורו ומהותו, וכל זאת תוך התבלטות על המדפים הצפופים.

מהצבע הכחול האייקוני של טיפאני’ס ועד לאסתטיקה המינימליסטית של אריזות המוצרים של אפל, מותגים בכל רחבי העולם זיהו את כוחה העוצמתי שאריזה מעוצבת היטב מייצרת. ועם המעבר לאריזות  ששומרות על איכות הסביבה וידידותיות יותר לסביבה, היקף היצירתיות בעיצוב אריזות רק ממשיך לגדול. מאמר זה בוחן את ההיבטים השונים של אריזות ממותגות – היתרונות שלהן, היישומים שלהן ותפקידן במבצעים, עם דוגמאות מעוררות השראה מתעשיות שונות.

אריזות ממותגות נראות פשוטות לייצור אך זה ממש לא כך. תכנון אריזות הוא עניין למקצוענים ודורש לא מעט שלבים. 

זה לא משנה אם המדובר בעיצוב אריזות מזון, או עיצוב אריזות קרטון, הכללים מתאימים לעיצוב אריזות למוצרים בכלל. 

אריזות ממותגות בכמה שלבים 

 שלב א’ – קודם כל, מבררים היכן תימכר האריזה: האם תיאסף ממדף? האם תישלח בדואר?

שלב ב’ –  מבררים למה נועדה האריזה? אולי יש במה פנימית, ואולי זאת אריזה למוצר שביר ואז צריך לעצב ולתכנן אריזות פנימיות שנועדו להגן על חפצים שבירים ומספקות הגנה על המוצר בעת ההפצה שלו. 

האריזה הפנימית מותאמת באופן ספציפי למוצר השביר, מונעת המצאות חלל ריק בנויה בצורה שמגנה על המוצר מפני טלטלות, נפילות ומכות, מפחיתה את המשקל הסופי של האריזה ומצמצמת את כמות הפסולת המושלכת.  זאת יכולה להיות עיצוב אריזה חדשה, או התאמה לתוך אריזה קיימת.

שלב ג’ – מחליטים על שיטת האריזה וחומריה – מקרטון, או מתכת, אריזה מלאה או חבק, דופלקס, איפלוט, למינט …

שלב ד’ –מתכננים ומעצבים את הפריסה של האריזה בקו, עליה מסומנים קווי החיתוך והקיפול. 

שלב ה’ – אחרי שהאריזה מעוצבת ומתוכננת , מפיקים מודל מהפריסה, מכניסים אליו את התכולה ובודקים אם זה עובד…

בגיל פרינט הפקות דפוס מעמידים לרשות הלקוח את מיטב המומחים בתכנון אריזות ממותגות 

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ