הדפסת חוברות ממה זה מורכב?

אמנם הדפסת חוברות זה נשמע פשוט אך מי שבקיא ברזי הדפוס יודע שיש הפקות של חוברות המצריכות ידע רב ובעיקר ניסיון מקצועי בתחום הדפוס. אז פעם אחת ולתמיד ממה מורכבת הדפסת חוברת?

 באופן כללי, ניתן להדפיס חוברות במגוון שיטות ודרכים, כולל גם דרך בתי דפוס מתקדמים. יחד עם זאת ישנן שיטות שונות להדפיס חוברות, תמיד יהיה חשוב לוודא כי בחרתם בחומרי הגלם האיכותיים ביותר. כמובן, זה ישליך באופן ישיר ואוטומטי על איכות הפרויקטים המוגמרים שלכם.

מעבר לכך שישנן דרכים שונות להדפיס חוברות, ישנם גם חומרי גלם שונים שבהם משתמשים כדי להדפיס חוברות. 

ברור שכדאי להתייעץ עם גורמים מוסמכים לפני ההדפסה. אם מומחי ההדפסות יגידו לכם שיהיה עדיף שיטת הדפסה אחת על השנייה, בדרך כלל יהיה מומלץ להקשיב להם. אין חכם כבעל ניסיון. 

הדפסת חוברות – ממה זה מורכב?

כל מי שנכנס להפקה כזאת צריך לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים 

סוג הכריכה שתתאים לחוברת – האם אתם מעוניינים בשירותי הדפסת חוברות עם כריכה קשה? אולי חוברות כריכות רכות? בין אם כך או כך, מגדירים את זה מראש ונמנעים מפשלות כאלו ואחרות.

מעבר לעניין של סוג הכריכה לחוברת שלכם, כמובן שיהיה גם חשוב לוודא כי אתם מדפיסים את החוברת בצעיה ההולמים והראויים. ישנה הדפסת שחור לבן, אבל מאידך גם יש הדפסת צבע. הכל תלוי בהתאם לרצונות של הלקוח, אך גם בהתאם לתוכן של החוברת, כמובן.

עובי הנייר שלכם – האם אתם מעוניינים בנייר עבה, אולי נייר דק? בין אם כך או כך, חשבו על כך מראש. עוד משהו שאנחנו רוצים שתחשבו עליו מראש, הוא הנושא של חיי המדף של החוברת. במילים אחרות, לכמה זמן היא מיועדת להישמר? האם אנשים אמורים לדפדף בה גם בעוד שנים מספר? אם כן, כמובן שיהיה חשוב לבחור בחומרי הגלם הכי איכותיים שתוכלו לרכוש.

 סוג הדיו – ישנו כמובן ההבדל הידוע בין הדפסה צבעונית להדפסה בשחור לבן, ישנם גם הבדלים בטכניקת ההדפסה עצמה. לנו מוכרת טכניקת ההדפסה הדיגיטלית, כלומר הזרקת דיו, מהמדפסת הביתית, אך בהדפסה מקצועית ניתן לבחור גם בטכניקות אחרות כמו אופסט או רוטציה אשר מספקות תוצאות טובות יותר ומהירות יותר בהדפסה של כמויות רבות.

הבדל בצבעוניות-  במסך של מחשב, הצבעים בנויים בשיטה המכונה RGB העושה שימוש בגוונים של אדום, ירוק וכחול ואילו בהדפסה נעשה שימוש בדיו המחולק לגוונים – כלומר כחול, ורוד/סגול, צהוב ושחור. 

על כן, לפני ששולחים קובץ להדפסה, חשוב לשנות את פורמט הצבעים שלו ל-CMYK כמו בהדפסה ולא לפי המחשב.

רק לאחר שתבדקו את כל הפרטים הנדרשים לעומקם ותבינו איזה חברת הפקות דפוס עשויה להציע לכם את השירות הטוב ביותר, יהיה כדאי לכם להתקדם הלאה ולהזמין את שירותיה

כך לא תוציאו את הכסף שלכם לשווא ותוכלו לדעת בוודאות שאתם פשוט מקבלים החלטה מושכלת שאתם יכולים להיות מרוצים ממנה במלוא מובן המילה.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ