הדפסת חוברות - תתחילו לחשוב על סוג הנייר

לאחרונה ניכר כי לא מעט עסקים ואנשים פרטיים משתמשים בשירותי דפוס שונים. כיום, יש מבחר סוגי ניירות להדפסה, כמו גם טונרים ייחודיים, כך שניתן להדפיס הדפסות מסוגים שונים באיכות גבוהה. סוגי הנייר נבדלים בכמה אלמנטים: משקל, עובי, תהליכי העיבוד ורכיבי הנייר. סוג הנייר שתבחרו ישפיע על ההדפסה. מתכננים להדפיס אלמנט מסוים? כדאי להכיר את סוגי הניירות האופציונליים.

לכל נייר יש משקל ועובי, כך למשל תוכלו למצוא ניירות להדפסה במשקל של 80 גר’ (למשל נייר למדפסת הביתית) ואפילו במשקל 240 גר’ או 300 גר’ (כדוגמת בריסטולים וניירות קשיחים). ככל שמשקל הנייר עולה, כך הוא יהיה עבה וקשיח יותר, כך למשל אם אתם מתכננים להזמין ציוד משרדי, העדיפו נייר הדפסה בעובי 80 גר’.

בשוק מוצרי הדפוס קיימים סוגי נייר רבים המתאימים להדפסת חוברות, בהתאם לצורך ובאיכויות שונות. סוג הנייר נקבע על פי עובי ומשקל, תהליך העיבוד והליטוש והחומרים המשולבים בו.

ככלל, נייר מופק מעצים, אולם הן משיקולי עלות והן משיקולי שמירה על הסביבה אחוז העץ בנייר אינו גבוה ותהליך העיבוד של חומרים סינטטיים תורם רבות לייצור נייר.

הדפסת חוברות – איזה נייר מומלץ? 

על מנת להתאים את סוג הנייר למטרות הדפסת החוברות מומלץ כמובן להתייעץ עם חברה בתחום הפקות דפוס. לידע כללי בלבד אילו סוגי הנייר הקיימים בשוק: 

נייר נטול עץ – נייר נטול עץ (נ.ע), הוא סוג נייר שכיח במיוחד, והוא מתאים למגוון רחב של שימושים כמו ספרי לימוד, מחברות לכתיבה, הדפסה ביתית, פנקסים ועוד. סוג נייר זה מכיל 5% עץ ו- 95% רכיבים מקשרים ומשקלו נע בין 60 גר’ ל- 350 גר’. כמו כן, הוא לא מבריק מאחר ואינו מכיל ציפוי הגנה.

נייר עיתון – נייר זה אף הוא דק מאוד אולם הוא מכיל נייר עץ במשקל 40-52 גרם, מה שמאפשר הדפסה תוך שמירה על שלמות הנייר. 

בנייר עיתון עושים שימוש בהדפסות המוניות דוגמת עיתונים, פלאיירים וחומרי הפצה. נייר עיתון אינו איכותי, לעתים מכתים ומתאים להדפסת מוצרים המיועדים לעמוד לזמן קצר.

נייר ממוחזר – ניירות ממוחזרים עשויים משאריות ופסולת של ניירות נטולי עץ. הם מעובדים בשיטה ייחודית שמעניקה להם את המראה והמרקם שלהם. כמו כן, משקלם של ניירות ממוחזרים נע בין 80 גר’ ל- 300 גר’. 

מדובר בנייר איכותי ועבה במרבית המקרים. מתאים לכל סוגי המדפסות וסופח צבע בצורה טובה ואחידה. 

העבודה בתהליך המחזור הופכת אותו ליקר מעט יותר מסוגים אחרים.

נייר בריסטול – מגוון ניירות עבים במיוחד, עמידים ובעלי טקסטורות שונות. מתאימים להדפסת תעודות, חומרים פרסומיים ומוצרים בעלי צורך בעמידות גבוהה. 

חשוב לוודא את ההתאמה בין הנייר למדפסת, שכן לא כל המדפסות המשרדיות מתאימות להדפסת בריסטול. יש גם בריסטול אמריקאי כמובן.

בריסטול אמריקאי הוא נייר עבה ועמיד, כשאחד מצדיו מבריק יותר מהאחר. הוא נחשב לנייר איכותי והוא שכיח בשימוש בבתי הספר ובעטיפות לספרי לימוד.

נייר כרומו – נייר עבה במיוחד בעל שכבת טקסטורה חיצונית מבריקה או מט. מתאים להדפסת תצלומים וגרפיקה באיכות גבוהה, בעל עמידות גבוהה וארוכת טווח. מתאים למוצרים פרסומיים, עלונים וחוברות שיווקיות וכרטיסי ביקור. ניתן לחיתוך אישי ומדויק באמצעות גיליוטינה.

לסיכום: איכות ההדפסה נמדדת לא רק בטיב מכונת הצילום או המדפסת, אלא גם בטיב הנייר שאתם משתמשים בו לצרכים שלכם

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ