הדפסת ספרים תהליך מורכב?

לפני לא מעט שנים הפקה של ספר היתה כרוכה בהוצאות מרובות וזמן רב. כיום ישנם סוגים שונים של ספרים בסגנונות מגוונים ובהדפסה איכותית, כך שכל אחד יכול להדפיס ספר משלו בקלות ובמהירות יחסית.

הדפסת ספרים, בגדול, היא תהליך שלם של הפקת ספרים. היא כוללת מספר רב של שלבים ודורשת מיומנות דיוק גבוהה להפליא. לכן אין ספק כי הדפסת הספרים היא חלק חשוב בעסקי ההוצאה לאור. חברה העוסקת בתחום זה, כוללת לרוב התוך העשייה גם מגוון רחב של תהליכים כמו ייצור, הפצה, מכירה ושיווק. 

 חברת הפקת דפוס שעוסקת בתחום הדפסת ספרים  חייבת להיות מסוגלת להתמודד עם כל ההיבטים הללו בצורה אמינה עם תקני איכות גבוהים.

בשנים האחרונות עולם הדפוס בכלל ותחום הדפסת הספרים בפרט התפתח מאוד מבחינה טכנולוגית ועיצובית. כיום, ניתן להדפיס ספרים בקלות ומהירות ולהנות מספרים איכותיים, אסתטיים ומרשימים תמורת סכום נמוך. כמעט כל אחד יכול להדפיס ספרים, בין אם אלו ספרי קודש, ספרי קריאה או ספרי ילדים. 

אם אתם שוקלים הדפסה של ספר או חוברת כלשהי שכתבתם ושוקלים האם מומלץ לכם להדפיס, אז נוכל לייעץ לכם בנידון ולבחור את סוג ההדפסה.

אם יש לכם ספרי קריאה וספרים המיועדים ללימודים, נוכל להמליץ על כריכה רכה, הנוחה לספרים מסוג זה. לעומת זאת, לספרים אחרים יכול להתאים כריכה קשה עבור הספרים, בהתאם לסוג הספר.

התייעצו עם חברת דפוס מתאימה, כגון חברת גיל פרינט הדפסות דפוס איכותי, אודות ההדפסה המומלצת עבורכם וכן סוג הכריכה שתתאים עבור הספר שאתם רוצים להדפיס. אל תהססו על ייעוץ מקצועי כדי לקבל תשובות מקצועיות עבורכם. 

הדפסת ספרים – איך זה מתבצע בפועל?

ראשית ‘נמקם’ את שלב הדפסת הספר בסדר הוצאתו לאור: הספר יודפס לאחר שהסתיימה כל עבודת ההכנה שלו, כלומר לאחר שבוצעה לו עריכה ספרותית ולשונית, העימוד, עיצוב הכריכה, סבבי ההגהה השונים והסגירות לדפוס.

כשכל אלו מסתיימים (לרוב השלב האחרון יהיה ההגהה לאחר העימוד) יחל שלב ההדפסה בפועל.

שלב 1 –  אפיון סוג הספר להדפסה ספרי קריאה, לימוד  ועיון – ספרים שמודפסים לרוב בשחור לבן עם עמודי טקסט – לספרים כאלו אנו נמליץ על הדפסת הספר על נייר נטול עץ במשקלים שונים של 70 ועד 120 גרם לפי מספר משתנים.

ספרי בישול, משפחה וילדים – ספרים שמודפסים לרוב בצבע מלא עם תמונות ואיורים לספרים אלו אנו נמליץ על הדפסה בנייר כרומו מט/מבריק מלוטש במשקלים שונים של 110-220 גרם.

שלב 2 –  בחירת סוג הגימור לכריכה –  בבית הדפוס ניתן למצוא את כל סוגי הגימור להדפסת ספרים, כריכה בדבק חם – פוני, הדפסת ספרים לרוב מתבצע בגימור דבק חם

על מנת לבצע גימור דבק חם ברמה גבוה בית הדפוס מדפיס את כריכות הספר על ניירות כרומו מט/מבריק לפי החלטת הלקוח במשקל של 300 גרם מינימום על מנת להוסיף להדפסת הספר תחושה עשירה.

שלב 3 – בחירת סוג הלמינציה לכריכת הספר לאחר אפיון הספר ובחירת סוגי הגימור ניתן יהיה לבחור את סוג הלמינציה שנרצה להוסיף להדפסת הספרים

הלמינציה שומרת על עטיפת הספר ומעניקה עומק נוסף לצבעים אשר הודפסו לכריכת הספר.

ניתן לבחור בין למינציה מט ללמינציה מבריקה

 מחפשים שירות הדפסת ספרים? מומלץ להדפיס אותם  דרך גיל פרינט הפקות דפוס איכותי.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ