פרינט עולם מושגים שלא כל אחד מבין

כולנו עושים שימוש יומיומי בחומרים מודפסים. אנחנו קוראים את העיתון, אנחנו מעיינים בפרוספקט שמצורף לתרופות, אנחנו עוקבים אחר החשבונית שקבלנו בסופר, אנחנו מקבלים מכתבים בדואר ועוד ועוד.

ישנם גם חומרים מודפסים בסדר גודל שונה לגמרי. אם אלו רולאפים או כרזות פרסום ענק, אם זה תוכניות בנייה המתפרשות על גיליונות ענק ואם זה ביתני תערוכה.

כל אותם החומרים, המסמכים והניירת עוברים במדפסת הדפוס ומבחינתינו כולם בעצם אותו דבר ונקראים בשם הכללי מוצרי פרינט 

לא כולם מבינים את המונחים והמושגים המקצועיים אז באנו לעשות לכם קצת סדר 

פרינט – מילון מונחים למתחילים 

אלף ראשון/אלף רץ – הסיבה לכך שלרוב, עבודות דפוס קטנות עולות יותר (פר יחידה) מעבודות גדולות היא לא בשל הנחת כמות שמקבלים הלקוחות הגדולים. הסיבה לכך היא שלאלף העותקים הראשונים יש להוסיף עלויות של רחיצת המכונה, זמנם של מפיקי הדפוס, כיוונים, דוגמאות וכו` לאחר מכן, לרוב המחיר לכל “אלף רץ” הוא נמוך יותר וזאת מכיוון שכל העלויות מגולמות ב”אלף הראשון”

סוגי ניירות להדפסה – יש מבחר סוגי ניירות להדפסה, כמו גם טונרים ייחודיים, כך שניתן להדפיס הדפסות מסוגים שונים באיכות גבוהה. סוגי הנייר נבדלים בכמה אלמנטים: משקל, עובי, תהליכי העיבוד ורכיבי הנייר. סוג הנייר שתבחרו ישפיע על ההדפסה. מתכננים להדפיס אלמנט מסוים? כדאי להכיר את סוגי הניירות האופציונליי

כריכת  PU – סוג כריכה יוקרתי ומיתוגי. מוצר פרסומי נהדר ושימושי ביותר בעיקר בגלל השילוב של מחיר זול יחסית עם מראה מהודר. כמו כן קיימות מגוון אפשרויות של תוספות, כמו עט או סימניה, גומי שחובק את המחברת ועוד

דיירקט טו פלייט- C.T.P – מערכת ממוחשבת המוציאה לוחות ישירות מהמחשב ללא צורך

בפילם. שימוש במערכת זו מחייב את שמירת קבצי הגרפיקה , לצורך הקרנת לוחות פעם

נוספת להדפסה הבאה (שהרי אין פילם).

הבלטה – תהליך הבלטת אלמנט מסוים על גבי הנייר המודפס. את הנייר “דופקים” בעזרת הגלופה העשויה כצורת האלמנט המבוקש, ובצדו השני של הנייר נוצרת הבליטה. 

כדי להכין את גלופת ההבלטה משתמשים באותה גרפיקה ששימשה להדפסה.

הבטלה עיוורת –  הבלטת אלמנט שאינו מודפס

הטבעת חום/פויל – לחיצת הגלופה על גבי סליל חם בצבע תואם על הנייר (כסף, זהב, ברונזה וכו` ) יוצר את ההטבעה.

מתהפך – כדי לחסוך ולא להכין לוחות שונים לצד א` ולצד ב` של העבודה, ממקמים את שני צידי ההדפסה על לוח אחד. לאחר הדפסת צד אחד של העבודה הופכים את הנייר ומדפיסים עליו שוב אותה הדפסה בצד השני. מאחר והנייר “התהפך” מתקבלים שני צדדים מודפסים כרצוי.

וזה רק על קצה המזלג כמובן…רוצים ייעוץ מקצועי? צוות גיל פרינט הפקות דפוס תמיד לרשותכם

אהבתם? מוזמנים לשתף!

Facebook
LinkedIn

תפריט נגישות

דברו אתנו בווצאפ